Un dels punts clau del funcionament d’aquesta cooperativa és que les idees de cooperació van molt més enllà de l’aula i el centre: des d’un inici hi ha hagut voluntat de fer xarxa amb altres Aules Obertes, amb projectes semblants, per aprendre plegats i retroalimentar les experiències. Per altra banda, el desenvolupament del projecte durant aquests anys ha buscat de manera constant la col·laboració i el treball conjunt amb persones, professionals, agents, institucions i organitzacions del territori.
La capacitat del vincle i la col·laboració han transcendit els recursos i programes municipals bàsics per enxarxar-se amb el teixit associatiu, educatiu i fins i tot empresarial tant de la ciutat com de les rodalies.
En aquest sentit la cooperativa d’alumnes forma part, entre d’altres, de la Xarxa de Cooperatives d’alumnes de Catalunya (AlumnesCoop), la Xarxa d’Escoles Hortolanes del Vallès Oriental que impulsa el Casal del Mestre del Vallès Oriental, i col·labora amb entitats de Granollers i comarca com altres centres escolars, el teatre Auditori de Granollers, el Museu de “La Tela” de Ciències Naturals, Fundació Benito Menni, Dimas serveis comunitaris, Servei d’Educació de l’ajuntament de Granollers (Coenzims), STRO (monedes complementàries), Tarpuna Coop i Phoenicurus (agroecologia), així com s’ha participat d’un Matchfunding amb el projecte Fem educació de la Fundació Bofill i la Fundació Goteo. Es participa, anualment, del programa Singulars i de la fira tecnològica de Granollers.
Per altra banda, a l’hora de realitzar alguns dels projectes creatius, ha estat essencial la col·laboració de professionals o establiments experts. Quelcom que, més enllà d’enriquir el projecte i l’experiència educativa, permet conèixer i treballar amb les realitats que hi ha fora les parets del centre i hi crea vincles constructius i participatius essencials.